טכנולוגיית אבטחה SSL

כנראה יצא לכם לא מעט לשמוע את צירוף האותיות ssl אז מהי בעצם טכנולוגית האבטחה ssl?

אם גם אתם שאלתם את עצמכם מהי טכנולוגית אבטחת ssl הגעתם למאמר הנכון. ssl למעשה מייצג פרוטוקול של תקשורת מוצפנת בין מחשבים המאפשר תקשורת מאובטחת ביניהם. Ssl מורכבת מהמילים (Secured Sockets Layer) שלמעשה מסבירות באופן הטוב ביותר את המהות של אבטחת ssl. אבטחת Ssl באה במטרה אחת ברורה – למנוע את ההאזנה או הריגול של מחשב שלישי בתקשורת בין שני מחשבים אש מעבירים ביניהם מידע.

דרכים ומקומות מהן מומלץ להשתמש בטכנולוגית אבטחת מידע SSL

על מנת להבין יותר בנוגע לאבטחת ssl בואו נפרוט את הדרכים והמקומות בהם אנו משתמשים באבטחה שכזו. תחילה הבנו מהי אבטחת ssl , אך זה לא מספיק עבורנו. כעת נחשוב מדעו אנו צריכים אבטחת ssl. אנו צריכים את השימוש באבטחת ssl על מנת לגלוש ברחבי הרשת בצורה בטוחה ופרטית. אנשים אשר שואלים מהי אבטחת ssl  או מדעו אני צריך אבטחה שכזו אינם מבינים את כמות הפצחנים שנמצאים יום יום ברשת ומעוניינים לגנוב או לחשוף מידע מסווג שזה או אחר. נאו נוטים לחשוב כי המידע שאנו נותנים ברשת האינטרנט אינו מסווג ואין אנו צריכים אבטחה מסוג כלשהו, כל למשל רבים מהאנשים חושבים כי ממילא חברו רבות מרגלות אחריהן ויודעות את שהם עושים או קונים, כמו חברת פייסבוק או גוגל. אנשים אלה לוקים בחוסר הבנה בסיסי של מהי אבטחת ssl. .

הצפנה
חשוב להצפין את המידע המועבר כולל סיסמאות טלפונים וכו'

החשש המרכזי שלנו

בואו נדמיין מצב בו אתם קונים את הפריט שאתם חולמים עליו בחנות האינטרנט המועדפת עליכם, לאחר שלב הבירורים הכספיים, בחירת הפריט ובחירת החנות בה אנו רוצים לקנות את המוצר

high-security
הלוגו שנותן לנו ביטחון

מגיע שלב התשלום. שלב התשלום נראה עבור רבים שלב פשוט ומהיר, אשר אם נעשה זאת בזריזות הוא לא יסכן אותנו כלל. אך פה מתחבאת הטעות הנפוצה, שגורמת לאנשים לבדוק ולהעמיק על מהי אחריות ssl. בעת נתינת פרטי האשראי לחברה שבה קנינו אנו מעבירים למעשה מידע רגיש מאוד על עצמנו. חשיפת פרטי האשראי עלולה לגרום לנו לנזקים כספיים רבים ולאובדן. אך, על מנת למנוע בעיה זו של פליטה מידע או ריגול של מחשב אחר על התקשורת של שני המחשבים בהם מועבר המידע חברות הקניות הגדולות משתמשות באבטחת ssl ובכך מונעות ממנו, הצרכנים, את הסיכון הרבה שבהשארת פרטי האשראי שלנו.

ברגע שהבנו מהי טכנולוגית אבטחת ssl ואת הצורך הבסיסי בה נותר עלינו לחשוב ולבדוק אם האתרים בהם אנו קונים את הקניות שלנו משתמשים באבטחה שכזו. במישה ואתרי הקניות בהם אנו מבלים אינם מתשמשים באבטחת ssl אנו ממליצים בכל תוקף לא לקנות באתר שכזה, שמא פרטי האשרי שלכם ייחשפו. כל האתרים שעובדים עם אבטחת ssl מציינים זאת בעת הקנייה והשארת פרטי האשראי, בדרך כלל בצורה בולטת בצד שמאל של דף האינטרנט.

בנוסף לכך, אנו ממליצים לכל אדם אשר מעוניין לפתוח חנות אינטרנטית לברר יותר לעומק מהי אבטחת ssl ולהכניס את האבטחה הזו לאתר המכירה שלו, על מנת לשמור עליו ועל הלקוחות העתידיים שלו.