פתרונות סליקה

שיטות תשלום מקובלות בישראל

העת המודרנית והתפתחות הטכנולוגיה הולידו לידנו את כרטיס האשראי, אשר הפך לרובנו את החיים לקלים ביותר, בכל הנוגע לרכישות מסוימות.

עם זאת, לכל דבר קיימים יתרונות וחסרונות, ובעולם שבו קיים מגוון רחב של אופציות בכל תחום – עלינו לדעת מה האופציה הטובה ביותר עבורנו בכל רגע נתון.

לפניכם סקירה קצרה של שיטות התשלום המקבולות בישראל, על מנת שתוכלו להחליט בכל שלב בחייכם באיזו שיטה להשתמש:

כרטיס אשראי – נתחיל באמצעי התשלום הפופולרי והמאובטח ביותר כיום – כרטיס האשראי: אנחנו מוצאים דבר מה שאנו רוצים לרכוש, מבצעים סליקת אשראי במכונה מיוחדת הקוראת את הפס המגנטי שלו – וזהו. המוצר שלנו. למעשה, הייחודיות הגדולה בתשלום בכרטיס האשראי הינה ההלוואה קצרת המועד שאתם מקבלים בכל רכישה באשראי, עד למועד התשלום שלכם. כלומר, שתוכלו לבצע סליקת אשראי על הסכום המבוקש, מבלי שבאותו הרגע אותו סכום יירד לכם מהחשבון. כך למשל, הכסף שצברתם בעת כל סליקת אשראי במהלך אותו חודש יירד לכם מן החשבון רק בתאריך מסוים קבוע מראש, שלרוב יהיה מספר ימים לאחר קבלת המשכורת שלכם. כך, יש סיכוי פחות יותר שתצטרכו להכנס למינוס בחשבון. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי שימוש נרחב בכרטיס אשראי יכול לגרור עימו בלאגן ושכחה בנוגע לכלל הרכישות שלכם. הרי שלא כמו באמצעי תשלום אחרים, קשה לעקוב אחר כל סליקת אשראי שמתבצעת בעת רכישה, בזמן אמת. לשם כך, מומלץ ואף רצוי לבדוק מדי כמה ימים את מצב הורדות האשראי שלכם דרך אתר האינטרנט ולבצע בקרה על כל התהליך.

credit
השיטה המסורתית לסליקת אשראי

המחאות – או במילים אחרות צ'קים. נכון, אמנם הצ'קים נשמעים לנו כמו שיטת תשלום מיושנת במיוחד וחסרת טכנולוגיה, אך עדיין היא נעלמה לגמרי מחיינו. כיום שימוש בהמחאות מתבצע למטרות מסוימות וספ

המחאה
צ'ק ישראלי

ציפיות בעיקר, בין היתר כמו לתשלום שכר דירה, תשלום לחוגים ועוד. מדובר באופציה נוחה במיוחד, למשל במקרה של שכר דירה, כיוון שניתן "להפתר" מכלל התשלומים עבור הדירה בבת אחת, ובכך לא לבצע את פעולת התשלום במהלך כל חודש. עם זאת, חשוב לזכור כי האחריות על המחאות הינה גדולה במיוחד, ועל כן על מנת להבטיח כי הצ'ק יגיע לידיים הנכונות, יש לרשום על הספח הנותר בפנקס הצ'קים את הסכום, וכן להתשמש בפנקס צ'קים המיועט למוטב בלבד.

הוראות קבע – מדובר בשיטת תשלום נוחה במיוחד, אשר בה הבנק מתחייב לבצע העברות מחשבונות מסוימים באופן קבוע פעם בחודש. למעשה, בשיטה זו, אתם לא צריכים לעשות אף פעילות אקטיבית מצדכם, כיוון שהכסף אמור לעבור באופן עצמאי. עם זאת, חשוב לבדוק מדי מספר חודשים האם הכל מתנהל כשורה, האם הסכום המדוייק מועבר, והאם לא היו תקלות או טעויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *