בניית חנות / אתר

פלטפורמות נפוצות לשנת 2017 להקמת חנות וירטואלית לעסקים קטנים

בשנים האחרונות חנויות וירטואליות תופסות מקום מרכזי יותר ויותר, אך הן לא נוצרות מעצמן. כדי להקים חנות אינטרנטית בדרך כלל משתשמים בפלטפורמה קיימת, ואנחנו סקרנו עבורכם את הפלטפורמות הנפוצות לשנת 2017.

 

פלטפורמה פתוחה וסגורה

 

זינוק למעלה
כבר לא צריך ללמוד תכנות

לפני שנתחיל לדבר על הפלטפורמות השונות נסביר את ההבדל בין פלטפורמה פתוחה לבין פלטפורמה סגורה. חנות הנבנית במערכת סגורה ממוקמת על מערכת של חברה מסחרית שפיתחה פלטפורמה ייעודית לחנויות מקוונות. מערכות פתוחות פשוטות מאוד לשימוש וניתן להקים באמצעותן חנות במהירות ובקלות בלי עזרתו של מפתח. יחד עם זאת, כדי להשתמש בחנות תאלצו להיפרד מדמי שימוש חודשיים, ובמידה ותחליטו להפסיק את ההתקשרות עם החברה תיוותרו ללא חנות.

 

פלטפורמה פתוחה לבניית חנות וירטואלית מבוססת על שימוש במערכת קוד פתוח להקמת אתרים, ובניגוד למערכת סגורה בה הכל מוכן ומסודר בתבניות, היא מצריכה ידע ועבודה רבים יותר. בהקמת חנות כזו צריך מיומנות מסוימת ואם אין לכם הבנה מספקת בתכנות תהיו זקוקים לעזרתו של מפתח תכנה. היתרון המרכזי בקוד פתוח הוא העובדה שהחנות היא רכושכם הפרטי ולא תצטרכו לשלם דמי מינוי. יחד עם זאת, כדי לבנות חנות במערכת קוד פתוח תהיו צריכים לרכוש דומיין, לדאוג לשטח אחסון ולאבטחת מידע וגם לחשוב על העיצוב.

Istores

החנות האינטרנטית שלי – פלטפורמה להקמת חנות וירטואלית לעסקים קטנים בשיתוף פעולה עם חברת ישראכרט תעזור לכם להקים חנות וירטואלית עם הקפדה על ניהול שליטה ובקרה בנתונים.
בנוסף פונקציות מתקדמות של דוחות עם מידע בזמן אמת, ניהול כלל המוצרים, הנפקת חשבוניות, הזמנת משלוחים ושליחת עדכונים ללקוח על כל שינוי.
ניתן לבחור תבנית מותאמת אישית לחנות ולעצב אותה לפי רצוננו. החנות תקבל הנגשה למובייל באופן מיידי ללא צורך בתכנות מתקדם.
בשונה משאר הפלטפורמות בחנות האינטרנטית שלי נקבל יכולת סליקה מידיית לחנות.

WIX

אחת הפלטפורמות המוכרות והנוחות ביותר להקמת אתרים וחנויות מקוונות היא WIX. הבנה בסיסית בממשקי ניהול ויכולת למידה עצמאית תספיק לכם כדי כדי להקים חנות מתפקדת היטב. בעזרת התבניות הרבות שמציעה התוכנה והחבילות השונות תוכלו להקים חנות וירטואלית בחנות ולהתחיל למכור.

וויקס
לוגו של חברת וויקס

ג'ומלה

בדומה ל-WIX, גם ג'ומלה היא מערכת ניהול תוכן כללית מבוססת קוד פתוח, אך בניגוד אליה היא דורשת ידע מוקדם ומסובכת יותר לשימוש. היא נחשבת לאחת משלוש מערכות ניהול התוכן החינמיות הנפוצות ביותר בעולם, אולם כדי להשתמש בה תהיו זקוקים למעט יותר הבנה בתכנות. היתרון של ג'ומלה היא בתוספים הרבים שהיא מציעה והגמישות הרבה שהיא מספקת.

 

מג'נטו

מג'נטו נחשבת למערכת מורכבת יחסית המציעה מספר רב של אפשרויות. זוהי מערכת קוד פתוח הכוללת גרסה חינמית ונגישה, וגרסה מסחרית שעולה כסף ופונה לתאגידים ועסקים גדולים. הגרסה החינמית אמנם מורכבת פחות, אבל היא לא פשוטה לשימוש ומתאימה למשתמשים מנוסים שכבר התמודדו עם בניית חנויות בקוד פתוח בעבר.

 

היתרון הגדול של מג'נטו הוא העובדה שהיא פותחה במיוחד לצורך הקמת חנויות וירטואליות, לכן יש בה אפשרויות רבות שאין בחנויות אחרות. כך למשל, ניתן להתאים אישית את החנות, לשפר את תהליך הרכישה, לעצב מוצרים ועוד. מצד שני, מדובר במערכת מורכבת יחסית שמתאימה יותר לחנויות גדולות, בעוד חנויות קטנות יעדיפו להשתמש ב-WooCommerce. בנוסף על מקים החנות לדאוג באופן אישי לפתרונות סליקה עבור החנות.

מתכנת
בניית חנות מעולם לא הייתה קלה יותר

WooCommerce

אתם וודאי מכירים את וורדפרס, מערכת ניהול הבלוגים והאתרים בקוד פתוח הפופולרית בעולם. כדי לאפשר לאתרי וורדפרס להקים חנויות מקוונות בצורה קלה ויעילה פותח תוסף שנקרא WooCommerce. לפני שתוכלו להשתמש בתוסף עליכם לבנות אתר באמצעות וורדפרס, לכן אם כבר יש לכם אתר בוורדפרס- WooCommerce היא הפלטפורמה המושלמת עבורכם. חשוב לדעת שלמרות שהפלטפורמה מציעה תבניות מוכנות, תהיו זקוקים לידע מוקדם כדי להקים חנות בעזרת WooCommerce.

 

אופן קארט

אופן קארט היא מערכת קוד פתוח וכל שעליכם לעשות כדי להשתמש בה הוא להוריד את הפלטפורמה, להתקין ולהתחיל לעבוד. היא נחשבת למערכת פשוטה הרבה יותר ממג'נטו, ואם אין לכם ניסיון במערכות קוד פתוח תוכלו לבצע סטאז' באמצעותה.

 

פייסבוק

פייסבוק מאפשרת לבנות יישום שלמעשה יישב בתוך דפים עסקיים קיימים. בחירה בפייסבוק כפלטפורמה לחנות מקוונת מאפשרת ממשק נוח מאוד עם פייסבוק. כידוע פייסבוק הוא אחד מאמצעי הפרסום המרכזיים להבאת לקוחות לחנות שלכם, לכן השילוב עם פייסבוק טבעי- הגולש כבר נמצא בפייסבוק ויכול לראות את המוצרים בלי לעבור לאתר אחרת.

אבל לחנות בפייסבוק יש גם חסרונות. מדובר בחנות בעלת ממשק פשוט, כך מתפספסים היתרונות הרבים שיש לחנות באתר עצמאי. בחנות אינטרנטית היושבת על פלטפורמה נפרדת יש אפשרויות התאמה רבות שעושות את החנות הספציפית שלכם למשהו מיוחד, ובפייסבוק זה פשוט לא קיים. בנוסף, אתם תהיו תלויים בפייסבוק ובממשק שלה שעלול להשתנות בלי שתהיו מוכנים לכך ולפגוע בפעולת החנות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *