עסקים

סוגי משרות במשק הישראל

האם שאלתם את עצמכם פעם כמה משרות יש במשק הישראלי? זוהי לא שאלה נפוצה, ויהיה מאוד קשה לענות עליה.

במשק קיימות משרות רבות ושונות, ואם רוצים לנסות ולמפות את הסוגים והאפשרויות השונות כדאי לנסות ולהתכנס לתחום מסוים. בשורות הבאות נסקור עבורכם משרות בכירים במשק בישראל.

בישראל מועסקים אנשים רבים במגוון רחב של תחומים ומשרות. בבהיי-טק, בחינוך, בספורט, בתקשורת ובתחום המזון- בכל מקום מועסקים אנשים רבים רבים. סוגי המשרות הרבים עלולים לבלבל, וכאשר אתם מחפשים עבודה חשוב לדעת להבדיל בין המשרות והתחומים והשונים.

 

מהן משרות בכירים?

כאשר מדברים על משרות בכירים מתכוונים בדרך כלל למשרות ניהול. בכל חברה או עסק ישנם העובדים הזוטרים וישנם העובדים הבכירים שמנהלים את העסק. חברה צריכה את המנגנון ההיררכי כדי הלתקיים בצורה טובה ונבונה. המנגנון הבכיר אחראי להיגוי של החברה ולכך שהיא תפעל ותמשיך להתקדם ולהרוויח. ללא המנגנון הבכיר החברה עלולה לאבד את הכיוון והאופק ולחדול מלתפקד.

בכל חברה או עסק גדול יהיו גם תפקידים בכירים. בין התפקידים הבכירים ניתן למנות את המנכ"ל והסמנכ"לים. בחברות גדולות במיוחד גם תפקידי ניהול בדרגי ביניים עשויים להיחשב כמשרות בכירים. משרות הבכירים בתחומים השונים כוללות תחומי אחריות שונים בהתאם לתחום בו מתמחה החברה.

סימון עובד
מסמנים את הטובים ביותר

בכירים בהייטק

בכירים בתחום ההייטק יהיה זקוקים לידע רלוונטי בתחום בו עוסקת החברה. כך למשל, חברה המתמחה בבדיקות של אמצעים אלקטרוניים תדרוש מהבכירים שלה הבנה בתחום. יחד עם זאת, משרת בכיר תדרוש גם ידע ומיומנות בתחומים נוספים כמו ניהול פרויקטים, ניהול צוות, ניהול קשרי לקוחות, שליטה בתחומים שונים ועוד.

משרות בכירות דורשות גם אמביציה רבה ויכולת תפקוד תחת לחץ. בכיר בהייטק חייב שתהיה לו יכולת מנהיגות, אסרטיביות ומנגנון קבלת החלטות מוצלח. מנהל מוצלח יכלול תמהיל של היכולות השונות ויוכל להביא להצלחה רבה לחברה בה הוא יועסק.

 

בכירים בהנדסה

גם בתחום ההנדסה יש צורך בהבנה של התחום בו עוסקת החברה יחד עם תמהיל של יכולות אנושיות ובין אישיות גבוהות. כך למשל, מנהל מחלקת הנדסה באזור הדרום ידרש לנהל צוות של מהנדסים הפועלים במגוון רחב של פרויקטים גדולים. בנוסף, המנהל יצטרך לנהל משא ומתן וחוזים, ולעבוד מול לקוחות בארץ ובחו"ל.

 

Pointofsale_jobs

איך מאתרים מועמדים מתאימים?

משרות בכירים קיימות כמעט בכל התחומים ובכל העסקים, והקושי האמתי הוא למצוא את האדם הנכון למשרה הנכונה. פעמים רבות המנהל הבכיר צומח בתוך המערכת ועולה לגדולה ולניהול. לעיתים לא נמצא האדם המתאים בתוך המערכת ויש צורך להביא אדם כזה מבחוץ.

הקושי באיתור משרות בכירים הוא בכך שבדרך כלל מחפשים אדם שכבר משרת בתפקיד בכיר. אדם שכזה אינו מחפש משרות כיוון שכבר יש לו משרה משלו. לכן עורכת חברת ההשמה תחקיר כדי למצוא את האדם המתאים. כאמור, בדרך כלל אדם זה כבר מנהל חברה אחרת, לכן פונה אליו החברה בהצעה מפתה שתביא אותו אליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *